Tekijänoikeuden erikoiskirjasto

Laadukas taiteen perusopetus : taiteen perusopetuksen strategiset tavoitteet sekä laadun strategiset indikaattorit
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Laadukas taiteen perusopetus : taiteen perusopetuksen strategiset tavoitteet sekä laadun strategiset indikaattorit
Julkaistu
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2023. ©2023
SAB-luokituskoodi
  • 06
Muu luokituskoodi
  • 06
Ulkoasutiedot
  • 1 verkkoaineisto (69 sivua)
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, ISSN 1799-0351 ; 2023:43
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Taiteen perusopetuksen strategisen tason laatutyö on osa toimialan laajempaa laatutyötä sekä jatkuvaa kehittämistä, ja se rakentuu jatkumoksi koulutusmuotoa koskevan tietopohjan vahvistamiselle. Taiteen perusopetuksen strategiset tavoitteet määrittävät koulutusmuodon laadunhallinnalle ja johtamiselle yhdenmukaiset suuntaviivat. Niiden avulla tuetaan toimialaa jatkuvassa, pitkäjänteisessä laadun vahvistamisessa ja kehittämisessä muuttuvassa toimintaympäristössä. Yhteinen käsitys laadusta ja sen arvioinnista vahvistaa koulutusmuodon tuottamaa osaamista, edistää toimijoiden välistä yhteistyötä, lisää koulutusmuodon vaikuttavuutta ja tunnettavuutta sekä luo edellytyksiä taiteen perusopetusta koskevan tutkimustiedon lisääntymiselle ja tiedolla johtamiselle. Taiteen perusopetuksen strategisista tavoitteista on johdettu keskeisiä, mitattavissa olevia laadun indikaattoreita. Lisäksi on kuvattu jo olemassa olevat keskeiset valtakunnalliset tiedonkeruut sekä tunnistettu tietotarpeita. Edelleen on hahmoteltu systemaattisen tiedonkeruun malli. Strategiset indikaattorit ja niiden systemaattinen mittaaminen tuovat esiin kehityksen suuntia ja antavat tietoa taiteen perusopetuksessa tavoiteltavan laadun toteutumisesta. Tunnistamalla, arvioimalla ja kehittämällä taiteen perusopetuksessa toteutuvaa laatua turvataan ja mahdollistetaan suomalaisen kulttuuri- ja taidekentän toimintaedellytyksiä nyt ja tulevaisuudessa.
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Yhteisönnimi
  • Suomi. Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, 1799-0351 ; 2023:43
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-921-9 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-952-263-921-9
*000      am a        a
*00124799
*007cr||||||||||||
*008      s2023    fi     e      ||| 0|fin |
*019  $bga,la,na
*020  $a978-952-263-921-9$qPDF
*040  $aFI-CUTE$bfin$erda
*0410 $afin
*084  $a06$2ykl
*24500$aLaadukas taiteen perusopetus :$btaiteen perusopetuksen strategiset tavoitteet sekä laadun strategiset indikaattorit /$cOpetus- ja kulttuuriministeriö.
*264 1$bOpetus- ja kulttuuriministeriö,$c2023.
*264 4$c©2023
*300  $a1 verkkoaineisto (69 sivua)
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $atietokonekäyttöinen$bc$2rdamedia
*338  $averkkoaineisto$bcr$2rdacarrier
*4901 $aOpetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja,$x1799-0351 ;$v2023:43
*506  $aAineisto on vapaasti saatavissa.$fUnrestricted online access$2star
*520  $aTaiteen perusopetuksen strategisen tason laatutyö on osa toimialan laajempaa laatutyötä sekä jatkuvaa kehittämistä, ja se rakentuu jatkumoksi koulutusmuotoa koskevan tietopohjan vahvistamiselle. Taiteen perusopetuksen strategiset tavoitteet määrittävät koulutusmuodon laadunhallinnalle ja johtamiselle yhdenmukaiset suuntaviivat. Niiden avulla tuetaan toimialaa jatkuvassa, pitkäjänteisessä laadun vahvistamisessa ja kehittämisessä muuttuvassa toimintaympäristössä. Yhteinen käsitys laadusta ja sen arvioinnista vahvistaa koulutusmuodon tuottamaa osaamista, edistää toimijoiden välistä yhteistyötä, lisää koulutusmuodon vaikuttavuutta ja tunnettavuutta sekä luo edellytyksiä taiteen perusopetusta koskevan tutkimustiedon lisääntymiselle ja tiedolla johtamiselle. Taiteen perusopetuksen strategisista tavoitteista on johdettu keskeisiä, mitattavissa olevia laadun indikaattoreita. Lisäksi on kuvattu jo olemassa olevat keskeiset valtakunnalliset tiedonkeruut sekä tunnistettu tietotarpeita. Edelleen on hahmoteltu systemaattisen tiedonkeruun malli. Strategiset indikaattorit ja niiden systemaattinen mittaaminen tuovat esiin kehityksen suuntia ja antavat tietoa taiteen perusopetuksessa tavoiteltavan laadun toteutumisesta. Tunnistamalla, arvioimalla ja kehittämällä taiteen perusopetuksessa toteutuvaa laatua turvataan ja mahdollistetaan suomalaisen kulttuuri- ja taidekentän toimintaedellytyksiä nyt ja tulevaisuudessa.
*540  $fCC BY-SA 4.0$2cc$uhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.fi
*650 7$ataiteen perusopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21985
*650 7$ataidekasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5457
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$astrategiat$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4632$2yso/fin
*651 7$aSuomi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94426
*7102 $aSuomi.$bOpetus- ja kulttuuriministeriö$0(FI-ASTERI-N)000034971
*830 0$aOpetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja,$x1799-0351 ;$v2023:43
*85640$uhttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-921-9$yLinkki verkkoaineistoon
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä