Hylly
Henkilönnimi Lindberg, Hanna, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Vastakohtien Ikea : Ikean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä
Muut nimekkeet Ikean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä
Julkaistu Jyväskylän yliopisto, [Jyväskylä] : 2006 (Vaajakoski : Gummerus Kirjapaino)
SAB-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 307 s., [2] kuvasivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, ISSN 1457-6899 ; 89
Huomautus väitöskirjasta
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Summary: Ikea of contradictions : Ikea's values and mentality in the times of change.
Henkilönnimi
Yhteisönnimi
Asiasana
Maantieteellinen nimi asiasanana
Aineiston lajityyppi/muoto
Kontrolloimaton nimeke Ikean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, 1457-6899 ; 89.
ISBN
*00007937cam a2201549 i 4500
*00125806
*00520230724155751.0
*008061208s2006 fi ||||||m |||||||fin|
*015 $afx841953$2skl
*020 $a951-39-2584-6$qpehmeäkantinen
*035 $a(FI-MELINDA)004815524
*040 $aFI-NL$bfin$erda
*0410 $afin$beng
*042 $afinb
*084 $a69.1$2ykl
*1001 $aLindberg, Hanna,$ekirjoittaja.
*24510$aVastakohtien Ikea :$bIkean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä /$cHanna Lindberg.
*2463 $aIkean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä
*260 $a[Jyväskylä] :$bJyväskylän yliopisto,$c2006$e(Vaajakoski :$fGummerus Kirjapaino)
*300 $a307 s., [2] kuvasivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v89
*502 $aVäitöskirja :$cJyväskylän yliopisto.
*520 $aSummary: Ikea of contradictions : Ikea's values and mentality in the times of change.
*60014$aKamprad, Ingvar.
*61024$aIKEA (yhtiö)$0(FI-ASTERI-N)000205574
*61024$aIkea.
*650 7$aarvot (käsitykset)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$ayritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$akansallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1818
*650 7$aruotsalaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3350
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$aideologiat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p216
*650 7$amentaliteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7076
*650 7$akuvastot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8635
*650 7$atuoteluettelot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2279
*650 7$amainonta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1232
*650 7$amarkkinointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5878
*650 7$ahuonekalut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3684
*650 7$akalusteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13261
*650 7$asisustus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9426
*650 7$akansallinen identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3351
*650 7$aruotsalaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15594
*650 7$asuurmyymälät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13567
*650 7$ahistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$atavaratalot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15965
*650 7$atoimintakulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$afunktionalismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8963
*650 7$amodernisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7904
*650 7$aasuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1797
*650 7$ashoppailu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8575
*650 7$amielikuvat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1490
*650 7$akoti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$aarvot taminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15139
*650 7$ayhteiskunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9778
*650 7$amainokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6726
*650 7$aristiriidat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2187
*650 7$avisuaalinen kulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10274
*650 7$atutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$ataiteensosiologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16869
*650 7$amuotoilu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6455
*650 7$akuva-analyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16870
*650 7$atekstianalyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1068
*650 7$aväitöskirjat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11614
*651 7$aRuotsi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p94383
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*7400 $aIkean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä.
*830 0$aNykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja,$x1457-6899 ;$v89.
*852 $hSA-Nykykulttuuri
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Vastakohtien Ikea on tutkimus Ikean kuvastojen heijastamasta arvomaailmasta ja sen yhteyksistä ruotsalaiseen 1900-luvun kansankotikulttuuriin. Tutkimuksessa tarkastellaan ristiriitoja, jotka syntyvät, kun Ikean 1900-luvun ruotsalaista kansankotiyhteiskuntaa heijastava ideologia kohtaa 2000-luvun globaalin todellisuuden. Kuvastojen mainonta saa uusia merkityksiä Ikea-yrityksen nykytodellisuuden muodostamassa tulkintakehyksessä. Tutkimuksen lähtökohtana on Ikean perustajan, Ingvar Kampradin, vuonna 1976 kirjoittaman Ikean ideologisen testamentin ensimmäinen kohta, jossa Kamprad määrittelee Ikean tuotevalikoiman identiteetin tyypilliseen ruotsalaisuuteen tai tyypilliseen ikealaisuuteen perustuvaksi. Kirjan keskeiseksi kysymykseksi muodostuukin ruotsalaisuuden ja ikealaisuuden suhde ja se, miten sekä muuttuva yhteiskunta että Ikea-yrityksen todellisuus vaikuttavat tyypillisen ruotsalaisuuden ja ikealaisuuden käsitteiden tulkintaan.