Tervetuloa kirjastoon!

Toiseuksien rakentuminen koulussa : tutkimus opetussuunnitelmista ja kahden helsinkiläisen alakoulun arjesta
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Riitaoja, Anna-Leena, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Toiseuksien rakentuminen koulussa : tutkimus opetussuunnitelmista ja kahden helsinkiläisen alakoulun arjesta
Julkaistu
  • [Helsingin yliopisto], Helsinki : 2013 ([Helsinki] : Unigrafia)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 414 sivua : kuvitettu, karttoja ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Tutkimuksia / [Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, opettajankoulutuslaitos], ISSN 1799-2508 ; 346
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Yhteisönnimi
  • Helsingin yliopisto. Opettajankoulutuslaitos (2010-2016)
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 978-952-10-7876-7
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Tutkimuksia / Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, opettajankoulutuslaitos, 1799-2508 ; 346.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7876-7 Linkki verkkoaineistoon
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7876-7
ISBN
  • 978-952-10-7875-0
  • suomi
*00007135cam a2201285 i 4500
*00111086
*00520221121011823.0
*008130910s2013    fi ||||  m   |00| 0|fin| 
*015  $afx1033557$2skl
*020  $a978-952-10-7875-0$c39,93$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)006375919
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin$beng
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080  $a373$21974/fin/fennica
*080  $a316.6$21974/fin/fennica
*080  $a316.7$21974/fin/fennica
*080  $a371
*084  $a38.52$2ykl
*084  $a30.13$2ykl
*084  $a30.12$2ykl
*1001 $aRiitaoja, Anna-Leena,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000130914
*24510$aToiseuksien rakentuminen koulussa :$btutkimus opetussuunnitelmista ja kahden helsinkiläisen alakoulun arjesta /$cAnna-Leena Riitaoja ; [julkaisija: Opettajankoulutuslaitos, Käyttäytymistieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto].
*260  $aHelsinki :$b[Helsingin yliopisto],$c2013$e([Helsinki] :$fUnigrafia)
*300  $a414 sivua :$bkuvitettu, karttoja ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aTutkimuksia / [Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, opettajankoulutuslaitos],$x1799-2508 ;$v346
*502  $aVäitöskirja :$cHelsingin yliopisto, Käyttäytymistieteellinen tiedekunta.
*520  $aConstructing otherness in school : a study of curriculum texts and everyday life of two primary schools in Helsinki.
*520  $aAbstract.
*520  $aAbstract: Constructing otherness in school : a study of curriculum texts and everyday life of two primary schools in Helsinki.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$atoiseus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11114
*650 7$aopetussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$aperuskoulun ala-aste$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2183
*650 7$aarki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22039
*650 7$aalakoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21828
*650 7$atoimintakulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aerot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3482
*650 7$aerottelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9103
*650 7$atasa-arvo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2399
*650 7$ayhdenvertaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17567
*650 7$aeriarvoisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3478
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$amonikulttuurisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$akulttuurienvälisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10645
*650 7$aeriytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16955
*650 7$aerilaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12911
*650 7$apoikkeavuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2660
*650 7$anormaalius$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21094
*650 7$akäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6333
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$amaahanmuuttajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$alähiöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5583
*650 7$akansainvälisyyskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13401
*650 7$akulttuurikasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11440
*650 7$akoulukasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$aetnografia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14028
*650 7$aosallistuva havainnointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15550
*650 7$adiskurssianalyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7829
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$akoulukulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21845
*650 7$afrämmandeskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11114
*650 7$aläroplaner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$agrundskolans lågstadium$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2183
*650 7$avardag$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22039
*650 7$alågstadiet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21828
*650 7$averksamhetskultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$askillnader$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3482
*650 7$askiljning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9103
*650 7$ajämställdhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2399
*650 7$ajämlikhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17567
*650 7$aojämlikhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3478
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$amångkulturalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$ainterkulturalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10645
*650 7$asärutveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16955
*650 7$aolikhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12911
*650 7$aavvikelse$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2660
*650 7$anormalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21094
*650 7$auppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6333
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$ainvandrare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$aförorter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5583
*650 7$afostran till internationalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13401
*650 7$akulturfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11440
*650 7$afostran i skolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$aetnografi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14028
*650 7$adeltagande observation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15550
*650 7$adiskursanalys$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7829
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$askolkultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21845
*650 4$askolan
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*655 7$adoktorsavhandlingar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*7102 $aHelsingin yliopisto.$bOpettajankoulutuslaitos (2010-2016)$0(FI-ASTERI-N)000191356
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-952-10-7876-7
*830 0$aTutkimuksia / Helsingin yliopisto, käyttäytymistieteellinen tiedekunta, opettajankoulutuslaitos,$x1799-2508 ;$v346.
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7876-7$yLinkki verkkoaineistoon
*8564 $uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7876-7
*901  $aMU20130926$5FENNI
*901  $b530,776$5FIKKA$c20221121011823.0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tutkimus opetussuunnitelmista ja kahden helsinkiläisen alakoulun arjesta. Analysoin myös sitä, kuinka koulun toiminta perustuu oppilaiden kategorisointiin ja kuinka hierarkkisia kategorioita käytetään suostuttelun keinoina sekä miten kategoriat mahdollistavat niin mukaan ottavat kuin ulkopuolelle jättävätkin käytännöt. Tutkimukseni teoreettiset lähtökohdat ovat jälkikoloniaalisissa, jälkistrukturalistisissa ja niihin kiinnittyvissä feministisissä teoretisoinneissa (esim. Foucault 1980; Butler 1993; Popkewitz 1998; Spivak 1999), jotka kiinnittävät huomiota tiedon ja vallan suhteeseen erottelun, subjektifikaation normalisaation ja säätelyn prosesseissa. Toiseuden käsitteen avulla analysoin epäsymmetrisiä suhteita ja (valta)positioita tiedon, diskurssien, sosiaalisten käytäntöjen sekä materiaalis-fyysisten rakenteiden tasolla.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV