Tervetuloa kirjastoon!

Audience engagement in the performing arts : a critical analysis
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Walmsley, Ben, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Audience engagement in the performing arts : a critical analysis
Muut nimekkeet
  • Critical analysis
Julkaistu
  • Palgrave Macmillan, Cham : [2019] ©2019
Ulkoasutiedot
  • xi, 248 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • New directions in cultural policy research.
Asiasana
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9783030266530
ISBN
  • 978-3-030-26655-4
  • 978-3-030-26652-3
  • englanti
*00003601cam a22005294i 4500
*00111181
*00520211120162336.0
*008211118t20192019sz ||||| |||||001|0|eng|c
*020  $a978-3-030-26655-4$c93,90$qpehmeäkantinen
*020  $a978-3-030-26652-3$qkovakantinen
*0243 $a9783030266554
*035  $a(FI-MELINDA)018089225
*040  $aFI-TaiY$bfin$erda
*0410 $aeng
*1001 $aWalmsley, Ben,$ekirjoittaja.
*24510$aAudience engagement in the performing arts :$ba critical analysis /$cBen Walmsley.
*24630$aCritical analysis
*260  $bPalgrave Macmillan,$c2019
*264 1$aCham :$bPalgrave Macmillan,$c[2019]
*264 4$c©2019
*300  $axi, 248 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4900 $aNew directions in cultural policy research.
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä ja hakemiston.
*5050 $a1 Introduction -- 2 Understanding audiences: a critical review of audience research -- 3 Deconstructing audiences' experiences -- 4 Capturing, interpreting, and evaluating cultural value -- 5 Researching (with) audiences -- 6 From consumption to enrichment: the long slow death of arts marketing -- 7 Co-creating art, meaning, and value -- 8 Engaging audiences through digital technologies -- 9 Conclusions and implications.
*520  $aThe book explores the concept of audience engagement from a number of complementary perspectives, including cultural value, arts marketing and co-creation. It offers a critical review of the existing literature on audience research and an overview of established and emerging methodologies deployed to undertake research with audiences. The book draws from a rich diversity of academic fields to make the case for a radically interdisciplinary approach to audience research. The book's underlying thesis is that at the heart of audience research there is a mutual exchange of value wherein audiences ideally play the role of strategic partners in the mission fulfilment of arts organisations. Illustrating how audiences have traditionally been side-lined, homogenised and vilified, it contends that the future paradigm of audience studies should be based on an engagement model, wherein audiences take their rightful place as subjects rather than objects of empirical research.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 0$aTheater audiences.
*650 0$aPerforming arts$xAudiences.
*650 0$aResearch.
*650 7$ateatteritaide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2625
*650 7$aesittävät taiteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2850
*650 7$ayleisötutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9648
*650 7$ayleisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4280
*650 7$asitoutuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13419
*650 7$atutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$atutkimusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p415
*650 7$ateaterkonst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2625
*650 7$ascenisk konst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2850
*650 7$apublikundersökning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9648
*650 7$apublik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4280
*650 7$aförbindelse$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13419
*650 7$aforskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p183
*650 7$aforskningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p415
*77608$iVerkkoaineisto:$z9783030266530
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoVII