Tervetuloa kirjastoon!

Mahdoton inkluusio? : tunnista haasteet ja mahdollisuudet
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Takala, Marjatta,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Mahdoton inkluusio? : tunnista haasteet ja mahdollisuudet
Muut nimekkeet
  • Tunnista haasteet ja mahdollisuudet
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 264 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Asiasana
Henkilönnimi
  • kirjoittaja, toimittaja.
  • kirjoittaja, toimittaja.
  • Lakkala, Suvi, kirjoittaja, toimittaja.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
ISBN
  • 978-952-451-961-8
  • suomi
*00006622cam a2200913 i 4500
*00111365
*00520230920213519.0
*008191011s2020    fi ||||| ||||||0| 0|fin| 
*020  $a978-952-451-961-8$c29,34$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-HELKA)3288237-helkadb
*035  $a(FI-MELINDA)016581113
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Vaski
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a371$21974/fin/fennica
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.55$2ykl
*100  $aTakala, Marjatta,
*24500$aMahdoton inkluusio? :$btunnista haasteet ja mahdollisuudet /$cMarjatta Takala, Aino Äikäs ja Suvi Lakkala (toim.).
*24630$aTunnista haasteet ja mahdollisuudet
*260  $aJyväskylä$bPS- kustannus,$c2020
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a264 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aKirjoittajat: Marjatta Takala ja 22 muuta.
*500  $aTuetaan yhdessä! Monialainen ja digitaalinen yhteistyö oppimisen tukena -hanke. Kasvatustieteellinen tdk: perusopinnot
*5050 $aInklusiivisen kasvatuksen monet mahdollisuudet / Marjatta Takala, Suvi Lakkala, Aino Äikäs. -- Inkluusio ja koulutuspolitiikka / Päivi Pihlaja, Heikki Silvennoinen. -- Opettajia monenlaisille oppijoille - inklusiivisia luokanopettajia kouluttamassa / Outi Kyrö-Ämmälä, Karita Arminen. -- Oppilaslähtöisen arvioinnin ja tuen edistäminen erityisopettajien opetusharjoittelussa / Aino Äikäs, Virpi Vellonen, Kristiina Lappalainen, Päivi Atjonen, Leena Holopainen. -- Yhteisopetus - yksi mahdollisuus toteuttaa inklusiivista kasvatusta / Marjatta Takala, Riikka Sirkko, Marjut Kokko. -- Asiantuntija, analyyttinen ystävä vai tiimipelaaja? Erityisopettajan konsultoiva rooli / Christel Sundqvist, Riikka Aarnos, Kristina Ström. -- Positiivinen kasvatus inkluusion tukena / Lotta Uusitalo, Kaisa Vuorinen. -- Kaikille sopiva koulu? Kohti monialaista käytäntöjen kehittämistä / Teemu Suorsa, Marja Kosola, Kirsi Raetsaari. -- Koulu hyvinvointia tukemassa - nuoret ja huoltajat kokemusasiantuntijoina / Suvi Lakkala, Lauri Lantela.
*520  $aJokaisella oppilaalla on oma tapansa oppia. Joillakin matkaan vaikuttavat erilaiset tuen tarpeet tai oppimisen hankaluudet. Oppimisen polkua voi viitoittaa koulussa monin tavoin. Keskeistä on, että koulun eri toimijat osaavat toimia yhdessä ja tunnistavat oman roolinsa työyhteisössä. Inklusiivisessa koulussa opettajat tekevät työtään oppilaslähtöisesti, keskittyvät oppilaiden vahvuuksiin ja osaavat luoda erilaisia oppimisympäristöjä. Parhaimmillaan inkluusio luo tasa-arvoa, moninaisuuden hyväksymistä ja yhteenkuuluvuutta. Tässä kirjasssa opetusalan ammattilaiset ja tutkijat paneutuvat inklusiivisen oppimisen lähtökohtiin, käytänteisiin ja haasteisiin. Teksteissä konkretisoidaan monin tavoin, mitä inkluusiopyrkimysten pohjana olevat arvot oikeasti edellyttävät. Hyvin valituin menetelmin opetuksen taso nousee ja hyvinvointi lisääntyy. Onnistunut inkluusio ei koske vain yksittäistä oppilasta, vaan se on koko koulun yhteinen asia. Kaikilla on oikeus oppia ja saada tukea oppimiseensa. Sitä on onnistunut inkluusio.
*650 7$ainkluusio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$amahdollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5541
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aerityiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6985
*650 7$aerityisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$asamanaikaisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25308
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aroolit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14418
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aerilaiset oppijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$akäytäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9640
*650 7$akoulutuspolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$ainklusion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$autbildningspolitik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$aspecialpedagogik (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6985
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aspecialundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$akompanjonundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25308
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aroller$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14418
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aelever med särskilda behov$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$apositiv pedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$apraxis$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9640
*650 7$autmaningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$amöjlighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5541
*7001 $ekirjoittaja,$etoimittaja.
*7001 $ekirjoittaja,$etoimittaja.
*7001 $aLakkala, Suvi,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000135288
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*901  $aMU20200511$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Onko inkluusio vain kaunis ajatus siitä, että kaikkien tasavertaiset oppimismahdollisuudet voidaan turvata perusopetuksessa? Onko inkluusio mahdollista saada toimimaan? Olemme kaikki erilaisia oppijoita, ja tuen tarpeemme vaihtelevat. Niinpä opetuksessa tarvitaan eriyttämistä ja tukitoimia. Tuen antajalla on oltava tietoa erilaisista menetelmistä sekä riittävästi aikaa oppijalle. Inkluusio koskee oppilasta, opettajaa ja koko koulun toimintakulttuuria. Parhaimmillaan se lisää tasa-arvoa, moninaisuuden hyväksymistä ja yhteenkuuluvuutta. Kirjassa tarkastellaan inklusiivisen kasvatuksen lähtökohtia, käytänteitä ja haasteita. Teos tarjoaa tietoa ja käytännön malleja siitä, miten tuen tarpeet voidaan kohdata perusopetuksessa. Inkluusion toteuttamisen menetelmistä esitellään muun muassa yhteisopetus, pedagoginen konsultaatio, positiivisen kasvatuksen mahdollisuudet ja inklusiiviseen koulukulttuuriin kasvattaminen. Kaikilla kirjoittajilla on pitkä kokemus opetusalalta, opettajankoulutuksesta ja inkluusioon liittyvästä tutkimuksesta. Marjatta Takala toimii erityispedagogiikan professorina Oulun yliopistossa, Aino Äikäs erityispedagogiikan yliopistonlehtorina Itä-Suomen yliopistossa ja Suvi Lakkala kasvatustieteen, erityisesti inklusiivisen kasvatuksen, yliopistonlehtorina Lapin yliopistossa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV