Tervetuloa kirjastoon!

Elinikäinen oppiminen ihmistä määrittämässä : genealoginen analyysi EU:n, OECD:n ja Unescon politiikasta
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Kinnari, Heikki, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Elinikäinen oppiminen ihmistä määrittämässä : genealoginen analyysi EU:n, OECD:n ja Unescon politiikasta
Muut nimekkeet
  • Genealoginen analyysi EU:n, OECD:n ja Unescon politiikasta
Julkaistu
  • Suomen kasvatustieteellinen seura, [Jyväskylä] : [2020] Kirjapaino Painosalama Oy, Turku : 2020.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 520 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 81
Yhteisönnimi
  • Euroopan unioni.
  • OECD.
  • Unesco.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Yhteisönnimi
  • Suomen kasvatustieteellinen seura, kustantaja, julkaisija.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789525401912
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 81.
ISBN
  • 978-952-5401-90-5
  • suomi
*00005016cam a2200853 i 4500
*00111386
*00520230808143954.0
*008200605s2020    fi ||||| m   ||0| 0|fin| 
*020  $a978-952-5401-90-5$c38,16$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-HELKA)3336832-helkadb
*035  $a(FI-MELINDA)016915086
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-E$dFI-Hul
*0410 $afin$bfin$beng
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a377$21974/fin/fennica
*0801 $a378$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*1001 $aKinnari, Heikki,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000210445
*24510$aElinikäinen oppiminen ihmistä määrittämässä :$bgenealoginen analyysi EU:n, OECD:n ja Unescon politiikasta /$cHeikki Kinnari.
*24630$aGenealoginen analyysi EU:n, OECD:n ja Unescon politiikasta
*260  $aJyväskylä$bSuomen kasvatustieteellinen seura FERA,$c2020
*264 1$a[Jyväskylä] :$bSuomen kasvatustieteellinen seura,$c[2020]
*264 3$aTurku :$bKirjapaino Painosalama Oy,$c2020.
*300  $a520 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v81
*500  $aKasvatustieteellinen tdk: aineopinnot
*502  $aVäitöskirja :$cTurun yliopisto,$d2020.
*5050 $a1. Johdanto -- I OSA Tutkimuksen linssit, lukutapa ja aineisto -- 2. Tutkimuksen teoreettinen lähestymistapa -- 3. Elinikäisen oppimisen politiikka - tutkimuskysymykset, -aineisto ja tutkimuksen kulku -- II OSA Elinikäinen oppiminen ihmistä määrittämässä -- 4. Elinikäinen oppiminen koulutuspoliittisena totuuspelinä -- 5. Elinikäisen oppimisen politiikan rakentuminen Euroopan unionin, OECD:n ja UNESCOn koulutuspoliittisissa teksteissä -- 6. Humanistinen sukupolvi - 1960-luvulta 1970-luvulle -- 7. Talouden sukupolvi 1970-luvulta 1990-luvulle -- 8. Pehmeän talouden sukupolvi 2000-luvulta 2020-luvulle -- III OSA Mitä jää meistä jälkeemme - mitä on elinikäinen oppiminen? -- 9. Elinikäisen oppimisen politiikka ja ihmisyys.
*520  $aTiivistelmä.
*520  $aAbstract.
*61024$aEuroopan unioni.$0(FI-ASTERI-N)000035482
*61024$aOECD.$0(FI-ASTERI-N)000037516
*61024$aUnesco.$0(FI-ASTERI-N)000031110
*650 7$aelinikäinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6262
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aoppimisteoriat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21683
*650 7$aihmiskuva$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11166
*650 7$ahenkinen pääoma$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9328
*650 7$aoppimiskäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$amuutos$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p277
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$apolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p454
*650 7$akoulutuspolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$asukupolvet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2209
*650 7$asivistys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14979
*650 7$ademokratia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p742
*650 7$akilpailukyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9189
*650 7$ayhteiskuntakehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9763
*650 7$alivslångt lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6262
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainlärningsteorier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21683
*650 7$amänniskosyn$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11166
*650 7$ahumankapital$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9328
*650 7$ainlärningsuppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$aförändring$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p277
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$apolitik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p454
*650 7$autbildningspolitik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$agenerationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2209
*650 7$abildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14979
*650 7$ademokrati$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p742
*650 7$akonkurrenskraft$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9189
*650 7$asamhällsutveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9763
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*655 7$adoktorsavhandlingar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*7102 $aSuomen kasvatustieteellinen seura,$ekustantaja,$ejulkaisija.$0(FI-ASTERI-N)000004579
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789525401912
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v81.
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230724$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:d5cd072b20044cc95b668cec1ffca8b61a8758070156cd15894cd1807b1c40fa$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20200611$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Elinikäistä oppimista on jo 1970-luvulta lähtien ehdotettu ratkaisuksi moniin yhteiskunnallisiin ongelmiin. Sen avulla on pyritty torjumaan vieraantumista ja syrjäytymistä, tukemaan demokratiaprosesseja ja parantamaan talouden kilpailukykyä. Määrittelemällä, millainen elinikäisen oppijan tulisi olla, elinikäisen oppimisen politiikalla on luotu käsitystä ihmisestä. Heikki Kinnari osoittaa väitöstutkimuksessaan, etteivät elinikäisen oppimisen ratkaistavaksi osoitetut ongelmat ole vuosikymmenten saatossa juuri muuttuneet. Sen sijaan ehdotetut ratkaisukeinot ja elinikäisen oppimisen politiikan rakentama käsitys ihmisestä ovat muuttuneet merkittävästi. Vakiintuneen jaottelun mukaan elinikäisen oppimisen politiikassa erottuvat humanistinen sukupolvi, talouden sukupolvi ja ”pehmeän” talouden sukupolvi. Nämä elinikäisen oppimisen politiikan sukupolvet eivät ole homogeenisia, vaan eri aikoina politiikan valta-asemasta ovat kilpailleet useat vaihtoehtoiset näkökannat. Tutkimus osoittaa kolmannen ”pehmeän” talouden sukupolven jääneen lyhyeksi. Elinikäisen oppimisen politiikka näyttääkin siirtyneen neljänteen sukupolveen, yrittäjämäisen talouden aikaan. Elinikäisen oppimisen politiikassa rakennettu ihminen on hitaasti muuntunut demokratiaa ja emansipaatiota korostavasta solidaarisesta kansalaisesta itsestään huolehtivaksi, itseohjautuvaksi, autonomiseksi ja yrittäjämäiseksi kansalaiseksi. Heikki Kinnarin tutkimus johdattaa lukijan pohtimaan elinikäisen oppimisen muutosta. Kirja sopii tutkijoille, opettajille, opiskelijoille, korkeakoulujen kehittäjille, koulutuspoliittisille päättäjille sekä kaikille yhteiskunta- ja koulutuspolitiikasta kiinnostuneille.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV