Tervetuloa kirjastoon!

Ajan merkit : historian käyttö ja opetus
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Rantala, Jukka.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Ajan merkit : historian käyttö ja opetus
Julkaistu
  • Gaudeamus, Helsinki : 2015.
Ulkoasutiedot
  • 229 s. : kuv. ; 21 cm.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Ahonen, Sirkka.
ISBN
  • 978-952-495-353-5
  • suomi
*00001065nam a22003374a 4500
*0018132
*00520200511215622.0
*008151015s2015\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-495-353-5
*035  $a11120
*035  $a(conv)0000011120
*0410 $afin
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2015227$oV$01$f0$71$y20151015$z20151015$b15767
*099  $d2$p28$k2015228$oV$01$f4$71$y20151015$z20151015$b15768
*1001 $aRantala, Jukka.
*24510$aAjan merkit :$bhistorian käyttö ja opetus /$cJukka Rantala, Sirkka Ahonen.
*260  $aHelsinki :$bGaudeamus,$c2015.
*300  $a229 s. :$bkuv. ;$c21 cm.
*500  $aKäyt.tdk; OKL:n historian didaktiikan peruskurssi.
*650 7$ahistoria$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$aopiskelu$2ysa
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$aopetussuunnitelmat$2ysa
*650 7$akehittäminen$2ysa
*650 7$ahistoriankäsitys$2ysa
*650 7$akriittinen ajattelu$2ysa
*650 7$ahistoriatietoisuus$2ysa
*650 7$aarkielämä$2ysa
*7001 $aAhonen, Sirkka.
*852  $lRANTALA
*979  $a0000011120
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Menneisyyteen voi saada uudenlaisen otteen, jos historia nähdään harrastuksena ja sen oppiminen taitona eikä vain faktojen omaksumisena. Ajan merkit avaa historian peruskäsitteitä ja tarkastelee niiden opettamista viimeisimmän tutkimustiedon avulla. Taitopainotteisesta opetuksesta annetaan konkreettisia esimerkkejä, joita opettajat voivat käyttää ajattelunsa ja opetuksensa rakennusaineksina. Samalla pohditaan historiallisen tiedon vastaanottoon ja yhteiskunnalliseen käyttöön liittyviä kysymyksiä sekä paneudutaan historian vaikeisiin kysymyksiin, kuten kansakuntien tilintekoihin synkän menneisyytensä kanssa. Ajan merkit soveltuu erityisesti historianopettajille, jotka haluavat painottaa historiatietoisuuden ja tutkivan oppimisen näkökulmaa. Teos päivittää historianopettajien oppikirjan uusien vaatimusten tasolle.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
15767Saatavana HO-kirjastoV
15768Saatavana HO-kirjastoV