Tervetuloa kirjastoon!

Lärandets grunder : teorier och perspektiv
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Jensen, Mikael, red.).
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Lärandets grunder : teorier och perspektiv
Julkaistu
  • Studentlitteratur, Lund : 2013.
Ulkoasutiedot
  • 259 s. ; 23 cm.
Asiasana
ISBN
  • 978-91-44-06850-3
  • ruotsi
*00000941nam a22003014a 4500
*0018195
*00520200511215622.0
*008160112s2013\\\\xx\||||||||||\||||||swe|c
*020  $a978-91-44-06850-3
*035  $a11190
*035  $a(conv)0000011190
*0410 $aswe
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k201614$oV$01$f0$71$y20160112$z20160112$b15863
*1001 $aJensen, Mikael,$ered.).
*24510$aLärandets grunder :$bteorier och perspektiv /$cMikael Jensen (red.).
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013.
*300  $a259 s. ;$c23 cm.
*500  $aKäyt.tdk; Kasvatustieteen P3-peruskurssi.
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$aoppimisteoriat$2ysa
*650 7$aoppimispsykologia$2ysa
*650 7$akasvatuspsykologia$2ysa
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2ysa
*650 7$aluokkatyöskentely$2ysa
*650 7$aopetustilanne$2ysa
*650 7$avuorovaikutus$2ysa
*650 7$aoppimisprosessi$2ysa
*852  $lJENSEN
*979  $a0000011190
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det. Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning. De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är: • individens utveckling och den lärande hjärnan • lärande som erfarande, förståelse och samband • lärande, interaktion och teknologi • direkt och indirekt lärande • lärande, språk och kommunikation • lärande som reproduktion och lärande för framtiden • deltagande och demokrati. Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
15863Saatavana HO-kirjastoV