Tervetuloa kirjastoon!

Lapsen varhaiskielioppi ja miniparadigmat
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Laalo, Klaus.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Lapsen varhaiskielioppi ja miniparadigmat
Julkaistu
  • Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, Helsinki : 2011 (Vantaa : Hansaprint)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 286 s.
  • 23 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia, ISSN 0355-1768 ; 1309, tiede
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia, 0355-1768 ; 1309, tiede.
ISBN
  • 978-952-222-259-6
  • suomi
*00002920nam a22007814a 4500
*0018544
*00520200511215626.0
*008170131s2011\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-222-259-6
*035  $a11559
*035  $a(conv)0000011559
*0410 $afin
*080  $aUDK:809.454.1
*080  $aUDK:159.92
*084  $aYKL:87$2ykl
*084  $aYKL:88.2$2ykl
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2017106$oV$01$f0$71$y20170131$z20170131$b16364
*1001 $aLaalo, Klaus.
*24510$aLapsen varhaiskielioppi ja miniparadigmat /$cKlaus Laalo.
*260  $aHelsinki :$bSuomalaisen Kirjallisuuden Seura,$c2011$e(Vantaa :$fHansaprint)
*300  $a286 s.
*300  $c23 cm.
*4901 $aSuomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia,$x0355-1768 ;$v1309, tiede
*500  $aLogopedian perusopinnot; Puheen ja kielen kehitys.
*520  $aSisältää bibliografisia lähdeviitteitä
*520  $a[Tiivistelmä] Millaisten kehitysvaiheiden kautta lapset oppivat hallitsemaan suomen kaltaisia taivutukseltaan rikkaita kieliä? Miten lapsi etenee yksittäisten sananmuotojen omaksumisesta ja alkaa rakentaa ilmaisuvoimaisempaa kielen järjestelmää? Teos syventyy lapsenkielen varhaisen kehityksen tärkeään käännekohtaan, lapsen oman kielellisen aktiivisuuden käynnistymiseen ja miniparadigmojen muodostumiseen: kun lapsi on oppinut riittävän monia sananmuotoja, hän alkaa rakentaa ensin suppeaa muutaman keskeisen muodon taivutusverkostoa ja sitten yhä laajempaa järjestelmää. Teos soveltuu kaikille lapsenkielestä kiinnostuneille ja tarjoaa ammatillisia näkökulmia myös foneetikoille ja logopedeille
*650 7$avarhaislapsuus$2ysa
*650 7$akielioppi$2ysa
*650 7$akielen omaksuminen$2ysa
*650 7$akielitiede$2ysa
*650 7$amuoto-oppi$2ysa
*650 7$ataivutus$2ysa
*650 7$alapset$2ysa
*650 7$akielellinen kehitys$2ysa
*650 7$avokaalit$2ysa
*650 7$akonsonantit$2ysa
*650 7$aäännevaihtelu$2ysa
*650 7$aäänteet$2ysa
*650 7$akognitiivinen kielitiede$2ysa
*650 7$aanalogia$2ysa
*650 7$anominit$2ysa
*650 7$averbit$2ysa
*650 7$alastenkieli$2ysa
*650 7$asuomen kieli$2ysa
*653  $akielioppi
*653  $akielen omaksuminen
*653  $akielitiede
*653  $alapset
*653  $averbit
*653  $asuomen kieli
*653  $aböjning
*653  $aformlära
*653  $avokaler
*653  $akonsonanter
*653  $aljudväxling
*653  $aljud
*653  $akognitiv lingvistik
*653  $aanalogi
*653  $aspråkutveckling
*653  $anomen
*653  $averb
*653  $abarn
*653  $agrammatik
*653  $abarnspråk
*653  $afinska
*653  $asmåbarnsålder
*830 0$aSuomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia,$x0355-1768 ;$v1309, tiede.
*852  $lLAALO
*979  $a0000011559
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Millaisten kehitysvaiheiden kautta lapset oppivat hallitsemaan suomen kaltaisia taivutukseltaan rikkaita kieliä? Miten lapsi etenee yksittäisten sananmuotojen omaksumisesta ja alkaa rakentaa ilmaisuvoimaisempaa kielen järjestelmää? Teos syventyy lapsenkielen varhaisen kehityksen tärkeään käännekohtaan, lapsen oman kielellisen aktiivisuuden käynnistymiseen ja miniparadigmojen muodostumiseen: kun lapsi on oppinut riittävän monia sananmuotoja, hän alkaa rakentaa ensin suppeaa muutaman keskeisen muodon taivutusverkostoa ja sitten yhä laajempaa järjestelmää. Teos soveltuu kaikille lapsenkielestä kiinnostuneille ja tarjoaa ammatillisia näkökulmia myös foneetikoille ja logopedeille. Klaus Laalo on suomen kielen professori Tampereen yliopistossa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16364Saatavana HO-kirjastoV