Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Koulut uksen tasa-arvon muuttuvat merkitykset
Julkaistu Suomen kasvatustieteellinen seura FERA, Turku : 2016.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot 376 sivua. kuvitettu. 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 73
Asiasana
Henkilönnimi Kalalahti, Mira. Varjo, Janne. Haltia, Nina.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 73.
ISBN
*00002705nam a22003854a 4500
*0018712
*00520200511215628.0
*008171222s2016\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-5401-75-2
*035 $a11739
*035 $a(conv)0000011739
*0410 $afin
*080 $aUDK:37
*090 $aOMA:V
*099 $d2$p28$k2018127$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16656
*099 $d2$p28$k2018128$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16657
*1001 $aSilvennoinen, Heikki.
*24510$aKoulut uksen tasa-arvon muuttuvat merkitykset /$cHeikki Silvennoinen, Mira Kalalahti & Janne Varjo (toim.) ; kirjoittajat: Nina Haltia [ja 14 muuta].
*260 $aTurku :$bSuomen kasvatustieteellinen seura FERA,$c2016.
*300 $a376 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c21 cm.
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v73
*500 $aKasv. tdk
*500 $aEDUK302 Kasvatus, yhteiskunta ja kulttuuri
*520 $aI Johdanto -- Globalisaatio, markkinaliberalismi ja koulut uspolitiikan muutos / Heikki Silvennoinen, Mira Kalalahti, Janne Varjo -- II Koulumarkkinat ja eriytyminen -- Lähikoulupolut ja painotetut valinnat / Mira Kalalahti, Janne Varjo -- Kouluvalinnan yhteiskunnallisen hinnan tunnistaminen ja kontrolli Suomessa ja Ruotsissa / Janne Varjo, Mira Kalalahti, Lisbeth Lundahl -- Oppimistulosten kansallisen arvioinnin historiallinen institutionaalistuminen Suomessa ja Ruotsissa / Tommi Wallenius -- III Toiseus ja eriarvoisuuden kokemus -- Vammaisuus ja identiteetti. Vammaisten oppilaiden koulukokemuksia 1930-luvulta 2000-luvulle / Joel Kivirauma -- Työläisperheistä yliopistoon/ Sini Kuusela -- Vapaus valita toisin? Ammatillinen koulut us koulut usmyönteisten nuorten kunnianhimoisena valintana / Jatta Herranen, Anne-Mari Souto -- IV Koulut uspolitiikan tasa-arvon tulkinnat -- Inklusiivinen koulut uspolitiikka erityispedagogisin silmin / Heli Ketovuori, Päivi Pihlaja -- Avoin yliopisto ja tasa-arvon muuttuvat tulkinnat / Nina Haltia -- V Yksityinen koulut uspolitiikka ja tasa-arvo -- Yksityiset toimijat Englannin julkisten koulujen hallinnossa: kuka kantaa vastuun? / Maija Salokangas, Jaakko Kauko -- Työelämän koulut uksen jakautuminen ja tasa-arvo / Heikki Silvennoinen, Matti Lindberg -- VI Yhteenveto: Koulut uspolitiikka ja tasa-arvokehityksen suunta: yhteenvetoa ja johtopäätöksiä / Janne Varjo, Mira Kalalahti, Heikki Silvennoinen
*650 7$akoulut uspolitiikka$2ysa
*650 7$akoulut usjärjestelmät$2ysa
*650 7$akoulut us$2ysa
*650 7$atasa-arvo$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$amuutos$2ysa
*650 7$amonimuotoisuus$2ysa
*7001 $aKalalahti, Mira.
*7001 $aVarjo, Janne.
*7001 $aHaltia, Nina.
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v73.
*852 $lSILVENNOINEN
*979 $a0000011739
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Koulutusjärjestelmä sai niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa 1950- ja 60-luvuilta lähtien yhteiskuntapoliittisen tehtävän toimia ”suurena tasa-arvoistajana”. Nyt 2010-luvulla koulutuspolitiikkaa tehdään korostamalla yksilön ja perheiden oikeuksia tehdä valintoja ja saada eriytyneitä palveluja. Lasten vanhemmat, oppilaat ja opiskelijat nähdään asiakkaina, joilla on yksilöllisiä tarpeita ja...