Tervetuloa kirjastoon!

Ainedidaktiikka tutkimuskohteena ja tiedonalana
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Kallioniemi, Arto.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Ainedidaktiikka tutkimuskohteena ja tiedonalana
Julkaistu
  • Suomen kasvatustieteellinen seura FERA : Koulutuksen tutkimuslaitoksen asiakaspalvelu, Jyväskylän yliopisto [jakaja], [Helsinki] ; [Jyväskylä] : 2012 (Jyväskylä : Jyväskylän yliopistopaino)
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 441 sivua.
  • kuvitettu.
  • 21 cm.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 60
Asiasana
Henkilönnimi
  • Virta, Arja.
  • Ahonen, Sirkka.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 60.
ISBN
  • 978-952-5401-62-2
  • suomi
*00001257nam a22003494a 4500
*0018721
*00520200511215628.0
*008171222s2012\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-5401-62-2
*035  $a11749
*035  $a(conv)0000011749
*0410 $afin
*080  $aUDK:372
*090  $aOMA:V
*099  $d2$p28$k2018126$oV$01$f0$71$y20171222$z20171222$b16673
*1001 $aKallioniemi, Arto.
*24510$aAinedidaktiikka tutkimuskohteena ja tiedonalana /$cArto Kallioniemi & Arja Virta (toim.), Sirkka Ahonen.
*260  $a[Helsinki] ;$a[Jyväskylä] :$bSuomen kasvatustieteellinen seura FERA :$bKoulutuksen tutkimuslaitoksen asiakaspalvelu, Jyväskylän yliopisto [jakaja],$c2012$e(Jyväskylä :$fJyväskylän yliopistopaino)
*300  $a441 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c21 cm.
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v60
*500  $aKirjoittajat: Sirkka Ahonen ja muita.
*650 7$aainedidaktiikka$2ysa
*650 7$atutkimus$2ysa
*650 7$adidaktiikka$2ysa
*650 7$aoppiaineet$2ysa
*650 7$aaineenopettajat$2ysa
*650 7$aopettajankoulutus$2ysa
*7001 $aVirta, Arja.
*7001 $aAhonen, Sirkka.
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v60.
*852  $lKALLIONIEMI
*979  $a0000011749
*999  $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mitä ainedidaktiikka on? Miten se ymmärretään aineenopettajan ja luokanopettajan koulutuksessa? Entä miten eri oppiaineet, kuten kielet ja matematiikka, hahmottavat didaktisen tutkimuksen? Millaista ainedidaktinen tutkimus on menetelmiltään ja aihepiireiltään? Entä nojaako se kasvatustieteeseen vai oppiaineen tieteenalaan? Ainedidaktiikan tutkimus on viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana vahvistunut yliopistolliseksi tiedonalaksi ja tutkimusalueeksi. Sen merkitys on kasvanut paitsi kansallisesti myös kansainvälisesti. Suomessa ei kuitenkaan ole ollut ainedidaktiikan olemukseen ja tehtävään keskittyvää kokonaisesitystä. Käsillä oleva teos paikantaa tieteenalan osaksi kasvatustieteellistä tutkimuskenttää sekä avaa näköaloja eri aineiden didaktiseen tutkimukseen. Keskeisenä tavoitteena on tarkastella ainedidaktisen tutkimustradition muovautumista ja kehityslinjoja sekä eri oppiaineiden oppimisen, ajattelun, opetuksen ja opettajuuden tutkimusta Suomessa. Teos tarjoaa tietoa kasvatustieteilijöille, oppiainetieteiden tutkijoille, eri aineiden opettajille sekä opettajiksi opiskeleville.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16673Saatavana HO-kirjastoV