Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Vuorovaikutus asiakastyössä : asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla
Julkaistu Gaudeamus, Helsinki : 2018.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Asiasana
Henkilönnimi
ISBN
*00001431nam a22004694a 4500
*0019114
*00520200511215633.0
*008181031s2018\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-495-467-9
*035 $a12165
*035 $a(conv)0000012165
*0410 $afin
*080 $aUDK:364
*080 $aUDK:614
*080 $aUDK:316.6
*084 $aYKL:37.2$2ykl
*084 $aYKL:59.2$2ykl
*084 $aYKL:30.13$2ykl
*090 $aOMA:IV
*099 $d2$p28$k2018633$oIV$01$f0$71$y20181031$z20181031$b17259
*1001 $aMönkkönen, Kaarina.
*24510$aVuorovaikutus asiakastyössä :$basiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla /$cKaarina Mönkkönen.
*260 $aHelsinki :$bGaudeamus,$c2018.
*300 $a236 sivua.
*300 $c21 cm.
*500 $aVertaisarvioitu; Hankinta kirjamessuilta.
*520 $aAsiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla
*650 7$aasiakastyö$2ysa
*650 7$asosiaaliala$2ysa
*650 7$aterveydenhuoltoala$2ysa
*650 7$avuorovaikutus $2ysa
*650 7$asosiaalinen vuorovaikutus $2ysa
*650 7$aasiantuntijuus$2ysa
*650 7$aasiakaslähtöisyys$2ysa
*650 7$adialogisuus$2ysa
*650 7$aasiakkaat$2ysa
*650 7$atoimijuus$2ysa
*650 7$atukeminen$2ysa
*650 7$atyöyhteisöt$2ysa
*650 7$ayhteistoiminnallisuus$2ysa
*650 7$atyöyhteisötaidot$2ysa
*7001 $aMönkkönen, Kaarina.
*852 $lMÖNKKÖNEN
*979 $a0000012165
*999 $aMikroMarc$b[Book]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Ihmisten välistä vuorovaikutusta voisi verrata tanssiin, jossa toista osapuolta kutsutaan tietynlaisiin askelkuvioihin. Myös vuorovaikutustilanteessa toinen voi dominoida tai astua taitamattomuuttaan toisen varpaille.
Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työn muuttuessa ja monipuolistuessa tarvitaan yhä enemmän luovia taitoja. Asiakas on osattava kohdata yksilönä ja kunkin tilanteen omilla ehdoilla. Toisinaan on vaikea määritellä, millainen vuorovaikutus palvelee asiakasta parhaiten.
Vuorovaikutus asiakastyössä avaa ymmärrystä asiakaskohtaamisten moninaisuuteen. Se pohtii, millaiseen vuorovaikutukseen olisi tärkeä pyrkiä, mitä kompastuskiviä ammattilainen kohtaa ja milloin hyvää tarkoittavalta näyttävä toiminta voi olla asiakkaan kannalta ihan muuta.
Työssä kohdattavia tilanteita lähestytään käytännön esimerkein. Miten rakennetaan yhteistoiminnallinen suhde asiakkaan ja moniammatillisen tiimin kanssa? Kuinka asiakkaan toimijuutta tuetaan? Mitä merkitsee dialoginen työote osana työyhteisö- ja tiimitaitoja?