Henkilönnimi Virtanen, Mirjam, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Kuusi askelta tunnetaitajaksi : emotionaalisen osaamisen kehittämismalli opettajalle
Muut nimekkeet Emotionaalisen osaamisen kehittämismalli opettajalle
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2015 (Juva : Bookwell)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 220 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 9789524518079
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
ISBN
*00004414cam a2200889 i 4500
*0019607
*00520201208130425.0
*008150423s2015 fi |||| |0| 0|fin|
*020 $a978-952-451-664-8$c29,33$qnidottu
*024 $a9789524516648
*035 $a(FI-MELINDA)007047971
*040 $aFI-NL$bfin
*041 $afin
*042 $afinb
*080 $a371.12
*080 $a373
*080 $a159.92
*080 $a37
*084 $a38.5$2ykl
*084 $a37did$2uef
*084 $a38.52$2ykl
*084 $a14.13$2ykl
*084 $a38$2ykl
*100 $aVirtanen, Mirjam,$ekirjoittaja.
*24510$aKuusi askelta tunnetaitajaksi :$bemotionaalisen osaamisen kehittämismalli opettajalle /$cMirjam Virtanen.
*24630$aEmotionaalisen osaamisen kehittämismalli opettajalle
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2015$e(Juva :$fBookwell)
*300 $a220 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*490 $aOpetus 2000
*500 $akasv.tdk
*500 $aEDUK801 Pedagoginen vuorovaikutus
*504 $aSisältää bibliografisia lähdeviitteitä.
*505 0$aOsa 1: Emotionaalisen osaamisen lähtökohdat -- Osa 2: Emotionaalinen osaaminen opettajan työssä -- Osa 3: Emotionaalisen osaamisen kehittäminen -- Osa 4: Rehtorin merkitys emotionaalista osaamista kehittävän opettajan tukena.
*520 $aKirjassa esitellään kuusivaiheinen tunneälytaitojen kehittämismalli. Mallissa lähdetään liikkeelle testillä, jonka avulla voi kartoittaa omat tunneälytaitonsa. Tunneälytaidot ovat opettajan työssä tarvittavia ammattitaito ja, jotka otat tämän kirjan avulla haltuun!
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*583 $aBTJ$5FENNI
*583 $aAUKT/HENK$5FENNI
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$arehtorit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7511
*650 7$atunnetaidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$atunneäly$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6731
*650 7$asosiaaliset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$aryhmädynamiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aopetustyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$aosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$aemotionaalisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11269
*650 7$aammattitaito $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9365
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$avaikutukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p795
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$arektorer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7511
*650 7$aemotionella färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$aemotionell intelligens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6731
*650 7$asocial kompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$agruppdynamik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aundervisningsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$akunnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aövningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$aemotionalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11269
*650 7$ayrkesskicklighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9365
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aeffekter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p795
*653 6$aharjoitukset
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789524518079
*830 0$aOpetus 2000.
*901 $aMU20150929$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Opettajaa kutsutaan syystäkin tunnetyöläiseksi! Tehdessään vaativaa ihmissuhdetyötä opettaja tarvitsee taitoa käsitellä omia ja oppilaiden tunteita. Emotionaalinen osaaminen on keskeinen tekijä myös työssä onnistumiselle ja jaksamiselle. Mutta miten opettaja voi parhaiten hyödyntää emotionaalisia taitoja työssään?
Kirjassa esitellään kuusivaiheinen tunneälytaitojen kehittämismalli. Mallissa lähdetään liikkeelle testillä, jonka avulla voi kartoittaa omat tunneälytaitonsa. Tunneälytaidot ovat opettajan työssä tarvittavia ammattitaitoja, jotka otat tämän kirjan avulla haltuun!
KT Mirjam Virtanen toimii Turun normaalikoulun perusopetuksen vararehtorina. Tämä teos pohjautuu hänen opettajan emotionaalista osaamista käsitelleeseen väitöskirjaansa, aiempaan työskentelyyn luokanopettajana ja erityisoppilaiden parissa sekä aiheen koulutuskokemukseen.