Tervetuloa kirjastoon!

From a 'student' to a lifelong 'consumer' of education? : constructions of educability in adult students' narrative life histories
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Siivonen, Päivi,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • From a 'student' to a lifelong 'consumer' of education? : constructions of educability in adult students' narrative life histories
Julkaistu
  • Finnish Educational Research Association ; Finnish Institute for Educational Research [jakaja], [Turku] : Jyväskylä : 2010 (Jyväskylä : Jyväskylä University Press)
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 331 s. ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Kasvatusalan tutkimuksia, ISSN 1458-1094 ; 47.
  • Research in educational sciences ; 47
  • Research in educational sciences, ISSN 1458-1094 ; 47
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Kasvatusalan tutkimuksia, 1458-1094 ; 47.
  • Research in educational sciences 1458-1094 ; 47.
ISBN
  • 978-952-5401-49-3
  • englanti
*00004945cam a2200949 i 4500
*0019640
*00520201218162817.0
*008100211s2010    fi ||||  m   |00| 0|eng| 
*015  $afx936001$2skl
*020  $a978-952-5401-49-3$c38,61$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)005671453
*040  $aFI-NL
*0410 $aeng$bfin
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080  $a37
*080  $a374.7
*080  $a374$21974/fin/fennica
*080  $a373$21974/fin/fennica
*084  $a37aik$2uef
*084  $a38.6$2ykl
*084  $a38.54$2ykl
*1001 $aSiivonen, Päivi,$0(FI-ASTERI-N)000139247
*24510$aFrom a 'student' to a lifelong 'consumer' of education? :$bconstructions of educability in adult students' narrative life histories /$cPäivi Siivonen.
*260  $a[Turku] :$bFinnish Educational Research Association ;$aJyväskylä :$bFinnish Institute for Educational Research [jakaja],$c2010$e(Jyväskylä :$fJyväskylä University Press)
*300  $a331 s. ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v47.
*4901 $aResearch in educational sciences ;$v47
*4901 $aResearch in educational sciences,$x1458-1094 ;$v47
*500  $aKasv. tdk
*500  $aEDUK316 Kasvatus, koulutus, työelämä ja tasa-arvo: sama painos?? (2022)
*502  $aVäitöskirja :$cHelsingin yliopisto, Käyttäytymistieteellinen tiedekunta.
*520  $aOpiskelijasta elinikäisen koulutuksen kuluttajaksiko? : koulutettavuuden rakentuminen aikuisopiskelijoiden narratiivisissa elämänhistorioissa.
*520  $aTiivistelmä.
*520  $aTiivistelmä: Opiskelijasta elinikäisen koulutuksen kuluttajaksiko? : koulutettavuuden rakentuminen aikuisopiskelijoiden narratiivisissa elämänhistorioissa.
*5208 $aTiivistelmä.
*650 7$ajatkuva koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14966
*650 7$aaikuiskoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p300
*650 7$aaikuiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10754
*650 7$anarratiivisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10164
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$atavoitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$aelämäkertatutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8110
*650 7$aaikuisopiskelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10753
*650 7$aopiskelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4781
*650 7$aaikuiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$aopiskelijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$aaikuislukiot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15255
*650 7$akoulutettavuus (ihmiset)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11793
*650 7$aelinikäinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6262
*650 7$aelämänkaari$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3313
*650 7$aelämänhistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11596
*650 7$anarratiivinen tutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
*650 7$ahaastattelututkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10632
*650 7$akontinuerlig utbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14966
*650 7$avuxenutbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p300
*650 7$avuxenpedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10754
*650 7$anarrativitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10164
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amålsättningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2747
*650 7$alivshistorieforskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8110
*650 7$avuxenstudier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10753
*650 7$aatt studera$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4781
*650 7$avuxna$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$astuderande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$avuxengymnasier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15255
*650 7$abildbarhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11793
*650 7$alivslångt lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6262
*650 7$alevnadslopp$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3313
*650 7$alivshistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11596
*650 7$anarrativ forskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
*650 7$aintervjuundersökning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10632
*650 7$aadult education$2helecon
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*655 7$adoktorsavhandlingar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*830 0$aKasvatusalan tutkimuksia,$x1458-1094 ;$v47.
*830 0$aResearch in educational sciences$w1458-1094 ;$v47.
*901  $aMU20100211$5FENNI
*901  $bSISKUV$5FENNI$c20170620105648.0
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

The grand narrative of lifelong learning has emerged as a salvation programme and a strategy for survival to cope with the societal change and the uncertainties of the future. It emphasizes everyone’s ability, need and possibility to learn throughout their lives in different learning contexts. But does lifelong learning create equal learning opportunities for all? This book examines socially constructed interpretations on who benefit from education and who should be educated and how. It is for all those interested in adult education, sociology of education, social psychological research on educability as well as narrative, life history and feminist studies. It offers a critical view on lifelong learning as well as new insights into scarcely researched general upper secondary school for adults.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV
Ex3Saatavana HO-kirjastoV