Tervetuloa kirjastoon!

Keksimisen pedagogiikka
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Korhonen, Tiina,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Keksimisen pedagogiikka
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 368 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Asiasana
Henkilönnimi
  • toimittaja, kirjoittaja.
  • toimittaja, kirjoittaja.
  • Bosch Salonen, Noora, kirjoittaja.
ISBN
  • 978-952-451-992-2
  • suomi
*00006786cam a2200721 i 4500
*0019642
*00520201218193443.0
*008191011s2020    fi |||||      |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-451-992-2$c33,75$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016581105
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a38.2$2ykl
*100  $aKorhonen, Tiina,
*24500$aKeksimisen pedagogiikka /$cTiina Korhonen ja Kaiju Kangas (toim.).
*260  $aJyväskylä$bPS-Kustannus$c2020
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a368 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aKirjoittajat: Bosch Salonen Noora ja 19 muuta.
*500  $aToimittajat myös kirjoittajia.
*500  $akasv.tdk
*500  $aEDUTEK002 Tiimiopettajuus teknologiakasvatuksessa
*500  $aEDUTEK009 Teknologiakasvatus ilmiölähtöisessä opetuksessa
*5050 $aMIKSI KEKSIMISEN PEDAGOGIIKKAA? -- Innovaatiokasvatus ja keksimisen pedagogiikka 2000-luvun taitojen oppimisen tukena / Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Kai Hakkarainen, Jari Lavonen ja Kati Sormunen -- OSA 1 KEKSINTÖPROJEKTIEN SUUNNITTELUSTA KÄYTÄNNÖN TOTEUTUKSEEN -- Keksintöprojektien jäsentäminen ja suunnittelun lähtökohdat / Kati Sormunen, Pirita Seitamaa-Hakkarainen, Kaiju Kangas ja Tiina Korhonen -- Case: Ekaluokkalaisten kaksi maailmaa – tai sittenkin yksi / Kaiju Kangas, Arto Vaahtokari ja Kati Sormunen -- Case: Arjen haaste alakoulussa / Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kati Sormunen -- Case: We Design & Make – ihmiskeskeinen suunnittelu yläkoulussa / Noora Bosch Salonen -- OSA 2 IDEOINNIN JA LUOVUUDEN TUKEMINEN KEKSINTÖPROJEKTEISSA -- Luovuus ja luova ongelmanratkaisu / Jari Lavonen, Tiina Korhonen ja Noora Bosch Salonen -- Case: Ideointimenetelmät luovan ongelmanratkaisun tukena / Jari Lavonen ja Tiina Korhonen -- Case: Design & ProtoLab – kouluviihtyvyyttä muotoiluajattelua hyödyntäen / Noora Bosch Salonen ja Minna Matinlauri -- Case: Opettajat innovoivat / Kati Sormunen, Pirita Seitamaa-Hakkarainen, Sini Riikonen ja Tellervo Härkki -- OSA 3 YHTEISSÄÄTELY KEKSINTÖPROJEKTEISSA -- Yhdessä oppiminen ja sen tukeminen / Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kai Hakkarainen -- Case: Ryhmän yhteinen tiedonluomisprosessi / Sini Riikonen ja Kai Hakkarainen -- Case: Hahmomalli idean kehittelyn ja yhteisöllisen työskentelyn tukena / Varpu Mehto -- Case: Rakenteet ja rutiinit yhteissäätelytaitojen oppimisen tukena / Kati Sormunen -- OSA 4 TEKNOLOGIAN ULOTTUVUUDET KEKSINTÖPROJEKTEISSA -- Teknologia oppimisen kohteena ja luovan toiminnan mahdollistajana / Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Sini Riikonen ja Markus Packalén -- Case: Tulevaisuuden kaupunki / Kaiju Kangas ja Maria Hukkanen --
*5050 $aCase: Digitaalinen portfolio tiedonrakentelun ja vuorovaikutuksen välineenä / Auli Saarinen ja Pirita Seitamaa-Hakkarainen -- Case: Tulevaisuuden osaajat tässä ja nyt! / Timo Pietiläinen ja Tiina Korhonen -- OSA 5 KEKSINTÖPROJEKTIEN ARVIOINTI -- Monipuolinen arviointi tukee tavoitteiden saavuttamista / Jari Lavonen, Tiina Korhonen ja Auli Saarinen -- Case: Keksintöprojektien lyhyt- ja pitkäkestoisen arvioinnin työtapoja / Marjo Malinen ja Auli Saarinen -- Case: Keksintömessut osana projektien arviointia / Tiina Korhonen, Varpu Mehto ja Kati Sormunen -- OSA 6 TIIMIOPETTAJUUS JA TUTOR-OPPILASTOIMINTA KEKSINTÖPROJEKTEISSA -- Tiimiopettajuus keksintöprojekteissa / Tellervo Härkki, Tiina Korhonen ja Sorella Karme -- Case: Tiimiopettajuus keksintöprojektien tukena inkluusioluokassa / Katja Partanen ja Kati Sormunen -- Case: Tiimiopettajuuden kehittyminen kolmen lukuvuoden aikana / Pirita Seitamaa-Hakkarainen, Kaiju Kangas, Sini Riikonen ja Tiina Korhonen -- Case: Tutor-oppilastoiminta tukee uutta osaamista / Sini Riikonen -- OSA 7 KEKSIMISEN PEDAGOGIIKKA KESTÄVÄN ELÄMÄNTAVAN RAKENTAMISESSA -- Kestävyysosaamisen karttuminen keksintöprojekteissa / Kalle Juuti -- OSA 8 EPÄLINEAARINEN PEDAGOGIIKKA KEKSINTÖPROJEKTEISSA -- Uutta luova oppiminen ja sen ohjaaminen / Kai Hakkarainen ja Pirita Seitamaa-Hakkarainen -- KOHTI KEKSIVÄÄ KOULUA -- Koulut keksivinä yhteisöinä / Tiina Korhonen ja Kaiju Kangas.
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akeksinnöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p866
*650 7$ainnovaatiot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7903
*650 7$aprojektit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aideointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14566
*650 7$aluova toiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9315
*650 7$ateknologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2339
*650 7$aprojektioppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16501
*650 7$ateknologiakasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12517
*650 7$atiedekasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22126
*650 7$aryhmätyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$auppfinningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p866
*650 7$ainnovationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7903
*650 7$aprojekt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$abrainstorming$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14566
*650 7$askapande verksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9315
*650 7$ateknologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2339
*650 7$aprojektinlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16501
*650 7$ateknologifostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12517
*650 7$avetenskapsfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22126
*650 7$agrupparbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*7001 $etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000173825
*7001 $etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000159597
*7001 $aBosch Salonen, Noora,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000210300
*901  $aMU20200409$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kaikki voivat olla keksijöitä – yhdessä tekemällä syttyy osaamisen ja oivaltamisen ilo! Keksimisen pedagogiikassa yhdistetään eri oppiaineita teknologiaa hyödyntävään, hauskaan käytännön tekemiseen. Kun oppilaita ohjataan todenmukaisten, avoimesti määriteltyjen ja mielekkäiden ongelmien äärelle, he oppivat nykypäivänä ja tulevaisuudessa tarvittavia jokapäiväisiä taitoja. Uuden luominen on olennainen osa jokaisen ihmisen toimintaa. Kirjassa kerrotaan, miten oppilaita ja opettajia voi tukea teknologian luovassa ja oppimista tukevassa käytössä. Mukana on innostavia esimerkkejä eri luokka-asteilla toteutetuista keksintöprojekteista. Kirjan kirjoittajat ovat tutkijoita ja opettajia, jotka ovat toteuttaneet pitkän sarjan keksimisprojekteja eri koulutasoilla. Tiina Korhonen toimii yliopistonlehtorina Helsingin yliopistossa ja johtaa koulun kokonaisvaltaista kehittämistä tukevaa valtakunnallista Innokas-verkostoa. Kaiju Kangas toimii Suomen ensimmäisenä teknologiakasvatuksen apulaisprofessorina Helsingin yliopistossa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana HO-kirjastoV
Ex2Saatavana HO-kirjastoV