Henkilönnimi Ruokonen, Inkeri, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Esi- ja alkuopetuksen musiikin didaktiikka
Muut nimekkeet
Julkaistu Finn Lectura, [Helsinki] : 2016.
UDK-luokituskoodi
YKL-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
Ulkoasutiedot 200 sivua : kuvitettu, nuotteja ; 25 cm
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
Henkilönnimi Koskelin, Kirsi, toimittaja.
ISBN
*00003413cam a2200661 i 4500
*0019770
*00520210929162044.0
*008160120s2016 fi ago | |||||000 0 fin|
*020 $a978-951-792-755-0$c34,80$qnidottu
*0243 $a9789517927550
*035 $a(FI-MELINDA)009249033
*040 $aFI-NL$bfin$erda$dFI-J
*0410 $afin
*042 $afinb
*080 $a371$21974/fin/fennica
*080 $a372$21974/fin/fennica
*084 $a38.297$2ykl
*084 $a38.51$2ykl
*084 $a38.29$2ykl
*1001 $aRuokonen, Inkeri,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000067001
*24510$aEsi- ja alkuopetuksen musiikin didaktiikka /$cInkeri Ruokonen ; toimitus Kirsi Koskelin.
*24630$aMusiikin didaktiikka
*250 $a1. painos.
*250 $a1. p.
*260 $bFinn Lectura,$c2016
*264 1$a[Helsinki] :$bFinn Lectura,$c2016.
*300 $a200 sivua :$bkuvitettu, nuotteja ;$c25 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*500 $akasv.tdk
*500 $aEDUK7210 Musiikin pedagogiikka
*504 $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5050 $aEsipuhe -- Miksi musiikkia -- 1. Oppimisteoreettisia käsitteitä ja lähtökohtia eheyttävälle musiikkikasvatukselle -- 2. Esi- ja alkuopetusikäinen lapsi musiikin oppijana -- 3. Opetussuunnitelma tavoitteellisen esi- ja alkuopetuksen musiikkitoiminnan taustalla -- 4. Musiikkipedagogisia lähestymistapoja esi- ja alkuopetuksen musiikkikasvatukseen -- 5. Suomalaisia musiikkipedagogisia innovaatioita esi- ja alkuopetuksen musiikkikasvatukseen -- 6. Musiikkia opitaan musisoimalla -- 7. Lopuksi.
*650 7$amusiikkipedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25853
*650 7$amusiikki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1808
*650 7$adidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$amusiikkikasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7359
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$aesikoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15089
*650 7$aalkuopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14419
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amusikpedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25853
*650 7$amusik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1808
*650 7$adidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$amusikfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7359
*650 7$aförskoleundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$aförskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15089
*650 7$anybörjarundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14419
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*655 7$aoppikirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s633
*655 7$aopetusoppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*655 7$aläroböcker $2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s633
*655 7$alärarhandledningar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*7001 $aKoskelin, Kirsi,$etoimittaja.
*901 $aMU20161010$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Tässä kirjassa musiikin didaktiikkaan ja oppimiseen liittyvät ajatukset nousevat uusista esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteista ja niihin liittyvistä kokonaisvaltaista sekä laaja-alaista oppimista korostavista lähestymistavoista. Teoksessa tarkastellaan mm. musiikinopetuksen arvoperustaa, esi- ja alkuopetusikäistä lasta musiikin oppijana, suomalaisen musiikkikasvatuksen taustalla vaikuttavia musiikkipedagogisia näkemyksiä ja innovaatioita, sekä musiikkitoiminnan suunnittelua, toteutusta ja arviointia.
Musiikin opetukseen ja oppimiseen paneudutaan erityisesti esi- ja alkuopetusikäisten lasten kanssa, mutta teoksen antia voidaan hyödyntää myös 3–5-vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa sekä suunniteltaessa alakoulun 3–4-luokkien musiikinopetusta. Kirjassa esitellään lisäksi musiikin oppimiseen ja opetukseen liittyvää ajankohtaista tutkimustietoa ja käsitellään musiikin oppimista eri lähestymistapojen kautta lapsen ollessa keskiössä.