Hylly
Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Palvelujen yhteiskunta : yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka
Julkaistu Tietosanoma, Helsinki : [2018]
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 191 sivua. kuvitettu. 25 cm.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Saatesanat 1 Johdanto Suomessa osataan palvella? Yhteiskunnan palveludominanssi ja kompleksisuus Palvelutiede ja palveluperusteinen toimintalogiikka Muuttuva yhteiskunta vaatii monialaisen näkökulman 2 Palvelut, yhteiskunta ja palvelujen tuotanto Palvelujen ja palvelutieteellisen ajattelun kehitys Tapamme ajatella yhteiskunnasta muuttuu Arvoluominen Asiakas ja symbolit siirtyvät arvoluomisen keskiöön Instituutiot, hallinta ja johtajuus Palveluekosysteemin voima innovaatioiden tuottamisessa Tuleeko julkisesta palvelustakin vihdoin palvelua? Kaikkia kysymyksiä ei ole vielä ratkaistu 3 Palveluyhteiskunnan systeemiset muutostekijät Yhteiskunnan muutostekijät ja niiden systeeminen luonne Mikä palveluyhteiskunnassa muuttuu ja miksi? Ovatko palveluorganisaatiot immuuneja digitalisoitumiselle? Palveluorganisaatioiden muodonmuutos Palveluyhteiskunnan resilienssi, adaptiivisuus ja transformaatio Palveluyhteiskunnan transformaatio ei tapahdu itsestään Toimintaympäristön muutokseen mukautumisen jalo taito 4 Asiakaslähtöinen palveluorganisaatio Organisaatioita koskevat yleiset virheolettamat Organisaatioiden samankaltaistumista laukaisevat tekijät Yhteisluominen ja palveluorganisaatioiden samankaltaistuminen Palveluorganisaation ja asiakkaan kohtaaminen Organisaatiokulttuuri ja organisaation palvelukulttuuri Organisaatio emotionaalisena tilana Yksilölliset motiivit julkisissa palveluissa Kollektiivisen motivaatioperustan rakentaminen Palveluperusteinen osaamisen ja oppimisen johtaminen Asiakkaan matkan varrella 5 Vahvuuksille, integraatiolle ja adaptiivisuudelle rakentava johtaminen Johtamisen monimutkainen maailma Mistä vahvuuksiin perustuva johtaminen kumpuaa? Miten vahvuuksiin pertustuva johtaminen näkyy organisaatioissa? Integraatio johtamistyössä Adaptiivinen johtaminen Johtamisen systeemiajattelu "jos hevosesi on kuollut, laskeudu ratsailta" Luottamus, arvot ja johtamistyössä menestymisen tärkeys 6 Yhteistyölähtöisen arvonluomisen varmistaminen Kolmisilmukkaisen oppimisen aika Teollisen aikakauden laatujohtaminen kuihtuu pois Ilman kumppanuutta ei ole mitään Osaamisvahvuuksiin perustuva ekosysteemi Tilintekovastuun uusi suunta Palveluorganisaatoin suoritus ja tulos Uudistumisprosessin toimijuus Kompleksisen maailman dialogisuus Edistääkö arvoluomisen prosessin varmistaminen transformaatiota? Luovuus, serendipiteetti ja prosessiin luottaminen 7 Palveluyhteiskunnan arvo, viholliset ja tulevaisuus Yhteistyöhön perustuvan arvonluomisen ja palveluperusteisen toimintalogiikan arvo Avoimen palveluyhteiskunnan epäitsekkyys ja sen viholliset Matkalla kohti entistä avoimempaa palveluyhteiskuntaa ja parempia palveluja Lähteet
Asiasana
ISBN
*00004039nam a22004454a 4500
*0012064
*00520200811110008.0
*008190315s2018\\\\xx\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-951-885-425-1
*035 $a4337
*035 $a(conv)0000004337
*0410 $afin
*084 $a35$2ykl
*084 $a69.1$2ykl
*084 $a69.11$2ykl
*1001 $aVirtanen, Petri.
*24510$aPalvelujen yhteiskunta :$byhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka /$cPetri Virtanen.
*260 $aHelsinki :$bTietosanoma,$c[2018]
*300 $a191 sivua.
*300 $bkuvitettu.
*300 $c25 cm.
*520 $aSaatesanat 1 Johdanto Suomessa osataan palvella? Yhteiskunnan palveludominanssi ja kompleksisuus Palvelutiede ja palveluperusteinen toimintalogiikka Muuttuva yhteiskunta vaatii monialaisen näkökulman 2 Palvelut, yhteiskunta ja palvelujen tuotanto Palvelujen ja palvelutieteellisen ajattelun kehitys Tapamme ajatella yhteiskunnasta muuttuu Arvoluominen Asiakas ja symbolit siirtyvät arvoluomisen keskiöön Instituutiot, hallinta ja johtajuus Palveluekosysteemin voima innovaatioiden tuottamisessa Tuleeko julkisesta palvelustakin vihdoin palvelua? Kaikkia kysymyksiä ei ole vielä ratkaistu 3 Palveluyhteiskunnan systeemiset muutostekijät Yhteiskunnan muutostekijät ja niiden systeeminen luonne Mikä palveluyhteiskunnassa muuttuu ja miksi? Ovatko palveluorganisaatiot immuuneja digitalisoitumiselle? Palveluorganisaatioiden muodonmuutos Palveluyhteiskunnan resilienssi, adaptiivisuus ja transformaatio Palveluyhteiskunnan transformaatio ei tapahdu itsestään Toimintaympäristön muutokseen mukautumisen jalo taito 4 Asiakaslähtöinen palveluorganisaatio Organisaatioita koskevat yleiset virheolettamat Organisaatioiden samankaltaistumista laukaisevat tekijät Yhteisluominen ja palveluorganisaatioiden samankaltaistuminen Palveluorganisaation ja asiakkaan kohtaaminen Organisaatiokulttuuri ja organisaation palvelukulttuuri Organisaatio emotionaalisena tilana Yksilölliset motiivit julkisissa palveluissa Kollektiivisen motivaatioperustan rakentaminen Palveluperusteinen osaamisen ja oppimisen johtaminen Asiakkaan matkan varrella 5 Vahvuuksille, integraatiolle ja adaptiivisuudelle rakentava johtaminen Johtamisen monimutkainen maailma Mistä vahvuuksiin perustuva johtaminen kumpuaa? Miten vahvuuksiin pertustuva johtaminen näkyy organisaatioissa? Integraatio johtamistyössä Adaptiivinen johtaminen Johtamisen systeemiajattelu "jos hevosesi on kuollut, laskeudu ratsailta" Luottamus, arvot ja johtamistyössä menestymisen tärkeys 6 Yhteistyölähtöisen arvonluomisen varmistaminen Kolmisilmukkaisen oppimisen aika Teollisen aikakauden laatujohtaminen kuihtuu pois Ilman kumppanuutta ei ole mitään Osaamisvahvuuksiin perustuva ekosysteemi Tilintekovastuun uusi suunta Palveluorganisaatoin suoritus ja tulos Uudistumisprosessin toimijuus Kompleksisen maailman dialogisuus Edistääkö arvoluomisen prosessin varmistaminen transformaatiota? Luovuus, serendipiteetti ja prosessiin luottaminen 7 Palveluyhteiskunnan arvo, viholliset ja tulevaisuus Yhteistyöhön perustuvan arvonluomisen ja palveluperusteisen toimintalogiikan arvo Avoimen palveluyhteiskunnan epäitsekkyys ja sen viholliset Matkalla kohti entistä avoimempaa palveluyhteiskuntaa ja parempia palveluja Lähteet
*650 7$ajulkiset palvelut$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1285$2yso/fin
*650 7$apalvelutuotanto$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13221$2yso/fin
*650 7$aarvonluonti$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21123$2yso/fin
*650 7$apalvelut$0http://www.yso.fi/onto/yso/p838$2yso/fin
*650 7$aliiketoiminta$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2439$2yso/fin
*650 7$ajulkinen sektori$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7104$2yso/fin
*650 7$apalvelurakenne$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13746$2yso/fin
*650 7$apalvelujärjestelmät$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21189$2yso/fin
*650 7$apalveluntuottajat$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12069$2yso/fin
*650 7$aasiakaslähtöisyys$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7613$2yso/fin
*650 7$ajohtaminen$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554$2yso/fin
*650 7$apalveluliiketoiminta$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24600$2yso/fin
*650 7$aasiakaskokemus$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24882$2yso/fin
*650 7$ayksityinen sektori$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11520$2yso/fin
*650 7$akolmas sektori$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6901$2yso/fin
*852 $aTieteellinen kirjasto, lainattavat$h69$lVIRTANEN
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Palvelujen yhteiskunta on ensimmäinen suomenkielinen yleisesitys palveluperusteisesta tuotantologiikasta. Siinä käsitellään palveluliiketoimintaa, asiakaskokemusta ja johtamista sekä palveluyhteiskunnan systeemisiä muutostekijöitä.
Teoksessa tarkastellaan sitä, miten palveluorganisaatio ja useista yksittäisistä palveluorganisaatioista koostuva palveluekosysteemi tuottaa, kehittää ja uudistaa palvelujaan palvelujen käyttäjien, kansalaisten ja koko yhteiskunnan tarpeita silmällä pitäen.
Kirja sopii palveluliiketoiminnan ammattilaisille ja tutkijoille sekä muille aiheesta kiinnostuneille.
Petri Virtanen toimii projektijohtajana Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa ja dosenttina Helsingin, Tampereen ja Lapin yliopistoissa. Hän on kirjoittanut useita kirjoja muun muassa johtamisesta, julkisista palveluista ja älykkäästä julkisesta politiikasta.